Automatická převodovka DSG

Uvnitř šestistupňové převodovky DSG je 6,5 litru oleje dosahující teploty až 140°C. Zubové čerpadlo dodává 15–90 litrů oleje za minutu. Cirkulací oleje je zajištěno dostatečné mazání a chlazení ozubených kol, hřídelů a další mechanismů. Převodovka DSG proto vyžaduje častější výměnu olejové náplně včetně filtrů. Doporučujeme tuto náplň měnit v intervalu 60 000 km.
Další důležitou částí je vícelamelová spojka, jejíž vývoj měla na starosti firma BorgWarner. Spojkové kotouče pracují v olejové lázni, která celou soustavu spojky maže a zároveň chladí. Volbou spojky s olejovou lázní je zaručena delší životnost a širší spektrum možných provozních podmínek. Nevýhodou takového řešení je nutnost neustále pohánět olejové čerpadlo, což zvyšuje ztráty. Každá ze dvou spojek vícelamelové spojky přenáší výkon na jednu hřídel. První spojka ovládá 1., 3. a 5. převodový stupeň a zpětný chod. Druhá spojka roztáčí hřídel s 2., 4. a 6. převodovým stupněm.

Sedmistupňová DSG převodovka se suchou spojkou, která je určená pro menší motory, má maximální přenositelný točivý moment 250 Nm oproti 350 Nm u staršího šestistupňového ústrojí. Výhodou pak je vyšší účinnost a tudíž ještě o něco snížená spotřeba pohonných hmot. Nicméně si tato převodovka získala pověst nepovedeného ústrojí. I když převodovka funguje velmi efektivně, tak se objevili problémy s komfortem a spolehlivostí.
K nejobvyklejším nedostatkům patří trhání při řazení rychlostních stupňů jak nahoru tak dolů. Je to způsobeno tím, že kotouče suché spojky se semknou nadmíru rychle. Největší problém u DSG je mozek převodovky (mechatronický modul), který ovládá spojku a převodovku samočinně.
S těmito i dalšími problémy si v servisu Auto Convert poradíme snadno a rychle. V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kontaktovat.